Martyna Misiak

Martyna Misiak

Jestem diagnostą i terapeutą Integracji Sensorycznej, logopedą, pedagogiem specjalnym, diagnostą i terapeutą metody Tomatisa. Ukończyłam studia licencjackie z zakresu pedagogiki o specjalności Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Jestem absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie na wydziale Pedagogiki Specjalnej o kierunku: Terapia pedagogiczna. Ukończyłam 2-letnie studia podyplomowe w zakresie Logopedii i 1,5- roczne studia podyplomowe z zakresu Integracji Sensorycznej. Prowadzę także trening słuchowy Tomatisa. Wiedzę w tym zakresie zdobyłam w Centrum Audio-Psycho-Fonologii Espace u boku Pani Małgorzaty Szurlej.

W swojej pracy skupiam się na diagnozowaniu, układaniu odpowiedniego programu terapeutycznego oraz nad doborem najbardziej efektywnej metody pracy, indywidualnie dopasowanej do potrzeb i możliwości mojego pacjenta. Jestem zdania, że tylko specjalistyczna i dogłębna diagnoza pozwala uzyskać pożądane efekty terapeutyczne. W swojej pracy stosuję ciekawe formy zabawy połączone z ćwiczeniami, które są atrakcyjne i przyjazne dla dzieci. Jestem pasjonatką wszelkich nowości terapeutycznych.

Doświadczenie zawodowe zaczęłam zdobywać już na studiach poprzez udział w różnych praktykach, a także poprzez pracę w szkole, przedszkolu i żłobku. W trakcie trwania studiów, pracy zdobywałam dodatkowe kwalifikacje poprzez ukończenie licznych kursów i szkoleń z zakresu:

-diagnozy i terapii ręki, kurs I i II stopnia w ujęciu globalnym”  u P. H. Szyszkowskiej

-Metody ruchu rozwijającego W. Sherborne

-Masażu logopedycznego od podstaw- podejście praktyczne

-Audiologii w logopedii

-Wszystko o wędzidełku. W pigułce. Okiem praktyka.

-Wspierania rozwoju posturalnego dziecka w warunkach domowych z perspektywy Integracji Sensorycznej

-Narzędzi do oceny słuchu

-Emisji głosu w gabinecie logopedycznym

Swoją pracę traktuję jako pasję, którą chcę rozwijać biorąc udział w licznych szkoleniach, kursach. Nieustannie podnoszę swoje kwalifikacje, aby jeszcze lepiej pomagać dzieciom.

Od wczesnych lat pasją pracy z dziećmi zaraziła mnie moja mama. Mimo trudnych wyzwań, pomoc dzieciom poprzez terapię daje mi dużo satysfakcji i dużo pozytywnej energii. Każde dziecko jest inne, na swój sposób niepowtarzalne, zagadkowe- praca z nim pozwala przeżyć niesamowitą przygodę, w którą bez dwóch zdań- wchodzę ! J Staram się, by zajęciom towarzyszyła ciepła i życzliwa atmosfera, a dzieci miały okazję odkrywania tego, co w nich najlepsze.

W mojej pracy drugą, kluczową rolę odgrywają rodzice z którymi uwielbiam współpracować. Jest to kolejne ogniwo, które jest zależne w pewnym stopniu od powodzenia terapii dziecka. Poszukiwanie rozwiązania problemów wspólnie z rodzicami dziecka ze wskazaniem im metod i najlepszych warunków do pracy jest bardzo ważne, dlatego dużą uwagę przykładam także do wsparcia rodziny dziecka.

W pracy z pacjentem jestem otwarta, podążam za dzieckiem i stosuję pozytywne wzmocnienia tak- by dziecko było zadowolone i by zamierzone cele terapeutyczne były zrealizowane. Osiąganie wyznaczonych celów oraz szczęście moich pacjentów i rodziców są dla mnie priorytetem. Staram się, by dziecko z mojego gabinetu wyszło uśmiechnięte, bo przecież „kiedy śmieje się dziecko-śmieje się cały świat” /Janusz Korczak/.