Celem Terapii Pedagogicznej jest stworzenie możliwości szeroko rozumianego rozwoju poprzez zbudowanie wiary we własne siły, eliminowanie lub ograniczanie przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz wyrównywanie braków w umiejętnościach.
Terapia pedagogiczna przeznaczona jest dla:
Choć postęp nie zawsze jest tym, co dobrze wpływa na dorastające dzieci, to czasami daje im możliwość wsparcia i rozwoju, o których jeszcze kilka-, kilkanaście lat temu nikt nie myślał. Dziś nastolatek, który sprawia trudności wychowawcze, ma problemy z nauką, zachowaniem, konfliktami z rówieśnikami nie musi być szufladkowany jako „ten gorszy”.
Dziś jest on uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i jeśli tylko trafił na dobrego pedagoga, po konsultacji z rodzicem / opiekunem prawnym, zostanie objęty dodatkową opieką. Często sugestią, jaką otrzymują opiekunowie dziecka, jest udział z terapii pedagogicznej, czyli tzw. reedukacji lub popularne zwanych zajęciach korekcyjno- kompensacyjnych lub wyrównawczych. Celem terapii pedagogicznej jest pomoc nastolatkom i młodzieży w wyrównaniu swoich możliwości edukacyjnych względem reszty klasy, a także pozytywnie wpłynąć na samoocenę, wiarę we własne możliwości i motywację do nauki. Wskazaniem do podjęcia terapii pedagogicznej są m.in. trudności z zakresu języka polskiego (omijanie liter podczas pisania, niepoprawna wymowa, trudności w czytaniu, trudne do odczytania pismo,), trudności z zakresu matematyki (brak umiejętności w operowaniu liczbami, niezrozumienie ogólnych zasad przedmiotu), problemy z przetwarzaniem słuchowym i wzrokowym, problemy ze zrozumieniem poleceń, zachowania agresywne, problemy ze skupieniem uwagi, wycofanie i nieśmiałość.
Zajęcia terapii pedagogicznej mogą zawierać w sobie elementy wskazane przez fizjoterapeutę, logopedę lub innego specjalistę pracującego w Poradni. Terapia pedagogiczna nastolatków i młodzieży skierowana jest również do dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, niepełnosprawnościami intelektualnymi i ruchowymi, a także z tzw. wadami wrodzonymi. Bardzo często kluczowe znaczenie do rozpoczęcia mają najbliżsi – rodzina i opiekunowie, którzy sami zauważają trudności w funkcjonowaniu dziecka, które nie znikają wraz z wiekiem. W razie wątpliwości, czy wybrać terapię pedagogiczną, czy inne zajęcia terapeutyczne, warto umówić się na konsultację ze specjalistą w Poradni „Spokojna główka”, który po zapoznaniu się z dokumentacją dziecka, dokładnym wywiadzie i obserwacji wskaże kierunek, który pozwoli uczniowi na efektywne rozwiniecie swoich umiejętności i powrót do grupy rówieśników bez stresu i z większą wiarą we własne siły. Podczas spotkania zostaną wyznaczone indywidualne małe cele i cel główny, które będą stopniowo realizowane w oparciu o regularną pracę terapeuty z młodym człowiekiem.
Pasja. Wiedza. Doświadczenie. Konsultacje i terapie – również on-line. Jesteśmy także w mediach społecznościowych.